Logic Masters Deutschland e.V.

Anti-Knight Killer Sudoku #2

(Eingestellt am 31. Oktober 2020, 09:40 Uhr von Phistomefel)

Dieses Rätsel ist ein Killer-Sudoku mit einer zusätzlichen Springerzug-Bedingung.

Die üblichen Sudoku-Regeln gelten. Zudem dürfen Zellen, die einen Springerzug voneinander entfernt sind, nicht die gleiche Ziffer enthalten. Ein Gebiet, das von einer gestrichelten Linie umrandet ist, wird auch Käfig genannt. In einem Käfig dürfen sich keine Ziffern wiederholen. Eine Zahl in der oberen linken Ecke eines Käfigs gibt die Summe der Ziffern im Käfig an.

Das Rätsel ist auch online über F-Puzzles verfügbar. Viel Spaß beim Lösen!

Lösungscode: Letzte Zeile und letzte Spalte

Zuletzt geändert am 21. August 2021, 18:37 Uhr

Gelöst von cdwg2000, MavericksJD, Jesper, primovera, tenaliraman, Alexander Rappa, clover, SudokuExplorer, Tom1i, DiMono, harrison, Yohann, ThrowngNinja, Quarterthru, Willy Wonka, CaballeroOscuro, zuzanina, ... Just me, snowyegret, by81996672, Jdt112, zxp774747, apwelho, Bobbobert, Blake Saligia, wazdra, SXH, P12345, CrazyCrypticC, MojoVendor, rmahus, karlmortenlunna, Sewerin, laky, MrBeachHut
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Kommentare

am 31. März 2022, 04:18 Uhr von Novisnage
Brilliant! I attempted it knowing it would be considerably above my level and I'm beyond thrilled that I managed to find my way through the incredible logic. Thanks!

am 6. November 2020, 05:31 Uhr von smistry
Great Puzzle. Thanks for setting this one up.

am 2. November 2020, 16:29 Uhr von theParad0x
@DiMono I had also had to use brute force enumerating on mostly the central cells. I did find that logic to be quite awesome though, haha. But the indented path is a thing of beauty

am 2. November 2020, 15:02 Uhr von SirWoezel
I thought it was absolutely mindboggling how fast Simon discovered the logic in this puzzle. Of course it was pretty obvious to me he's a good solver, but this was just 'something else'.

am 2. November 2020, 14:39 Uhr von DiMono
Simon got to this puzzle before I had a chance to replay it, but I see now how the intended path comes together. It's very nice indeed. I need to have more faith in Phistomefel puzzles that brute force tactics like enumerating all locations for a digit won't be required.

am 2. November 2020, 07:36 Uhr von PixelPlucker
Fantastic! Good practice since I'm normally horrible with antiknight...

am 2. November 2020, 02:23 Uhr von Storm
Fun and challenging! :-)

am 1. November 2020, 18:32 Uhr von Phistomefel
Thank you so much, SirWoezel! :)

am 1. November 2020, 13:11 Uhr von SirWoezel
Just brilliant. This could become ‘Cracking the Cryptic - The Movie II’

am 1. November 2020, 10:50 Uhr von Phistomefel
Thank you all for your nice feedback! :)

@SudokuExplorer: Thanks for the reference to cam's Basket Case. I'll take a look at it.

@cdwg2000: That is exactly the intended solution path. :)

am 31. Oktober 2020, 19:35 Uhr von Tom1i
Loved it!

am 31. Oktober 2020, 17:36 Uhr von SudokuExplorer
The interaction of the cages reminded me of cam's Basket Case (id=0004F9).

am 31. Oktober 2020, 12:31 Uhr von MavericksJD
A very smooth and narrow solution path.

am 31. Oktober 2020, 10:16 Uhr von cdwg2000
Very good, the problem solving path is very narrow.

Schwierigkeit:4
Bewertung:91 %
Gelöst:104 mal
Beobachtet:5 mal
ID:0004LJ

Variantenkombination Online-Solving-Tool Arithmetikrätsel

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