Logic Masters Deutschland e.V.

Rätselkombi

(Published on 19. July 2010, 13:10 by Luigi)

Rätselkombi

The diagram is composed of two Fillominos, two Kropkis as well as to Skyscraper puzzles.

Some fields are grey coloured.

These give the number of skyscrapers that can be seen for the neighboured puzzle.

If a coloured field is the neighbour of two puzzles than this means, that there can be seen two skyscrapers in both puzzles.

Kropki puzzle:

A white dot means, that the values of neighbouring fields differ by one.

A black dot means, that the value of one of the neighbouring fields is twice as big.

All dots are given.

Solution code: Enter both big diagonals from top left to bottom right followed by top right to bottom left as well as the middle row from left to right. Sorry for the very long solution code, but it seemed necessary.

Last changed on on 29. July 2010, 07:22

Solved by uvo, Toastbrot, pokerke, Le Ahcim, Alex, PRW, garganega, Saskia, r45, pin7guin, saskia-daniela, rubbeng, ibag, cornuto, sternchen, Javier Rebottaro, ffricke, CHalb, Realshaggy, fratercula, StefanSch, ... Laje6, Mody, FrauHoppmann, MiR, pirx, matter, AnnaTh, kiwijam, Joo M.Y, uko50, KlausRG, RALehrer, CaGr, zhergan, dm_litv, tuace, Uhu, Matt, Julianl, moss, sf2l, misko, Mark Sweep, Zzzyxas, helle
Full list

Comments

Last changed on 19. May 2016, 18:03

on 19. May 2016, 17:54 by zhergan
It is really a beautiful one! Thanks..

on 26. August 2014, 18:07 by uko50
Sehr schoenes logisch loesbares Raetsel. Nur der Loesungscode war eine Zumutung und hat mich fast zur Verzweiflung getrieben. M.E. haette die Diagonale im Raetsel links oben gereicht.

Last changed on 28. March 2014, 11:47

on 28. March 2014, 11:44 by Joo M.Y
Oh, my! I spent 8 hours with this puzzle. Finally, I did it!

on 4. November 2010, 11:27 by flaemmchen
Das war eine sehr schwere Geburt ... aber es hat sich gelohnt ... eine wunderschöne Kombi :))

on 30. October 2010, 06:03 by Richard
*** BEAUTIFUL!!! ***

on 19. October 2010, 16:08 by CHalb
4 to the right and 4 down. And of course the same for the other grey cells adjacent to two other diagrams.

on 19. October 2010, 14:53 by Richard
Mmm, I've done two trials, both ending in contradictions. Now I doubt whether I have the rules sharp. For example: the given 4 in the 7th row of the left fillomino means that I see 4 skyscrapers down AND 4 skyscrapers to the right? Or is it possibly 1 down, and 3 to the right? Or 2/2?

on 31. August 2010, 17:52 by StefanSch
Puh, das war ein schweres Stück Arbeit. Jetzt muss ich mich beeilen und das nachholen, was in der Zwischenzeit liegen geblieben ist. Ich will gar nicht wissen, wie lange ich jetzt daran gesessen habe, aber es hat sich gelohnt. Das ist ein wunderbar konstruiertes Rätsel. Die einzelnen Teile sind so eng mit einander verflochten. Meine Hochachtung vor dem Autor!

on 1. August 2010, 22:17 by CHalb
Geniale Konstruktion! Das Rätsel ist kurz vorm Beginn meines Urlaubs erschienen und hat mich nun mehr als die erste Hälfte des Urlaubs beschäftigt und gut unterhalten. Ich hatte schon Sorge, dass es mich noch länger von meiner geplanten Haupt-Urlaubsaenigmatüre abhalten würde, nämlich den Liar Loops von Calavera. Jetzt ann ich da endlich wieder rangehen!

on 29. July 2010, 07:23 by Luigi
@Javier: Done again! ;-)

on 29. July 2010, 07:19 by sternchen
Hat Spaß gemacht - auch wenn ich mich an einer Stelle ziemlich verhaspelt habe...und zuletzt noch mal bei der Lösungseingabe;-)

on 29. July 2010, 04:03 by Javier Rebottaro
@Luigi:Sorry, but I do not understand the code solution. It may be in English? Thaaanks. :-)

Last changed on 22. July 2010, 13:24

on 22. July 2010, 13:24 by Realshaggy
Das ist mir schon klar, war ja nur ein möglichst einfach gehaltenes Beispiel. Wollte nur sichergehen, ob ich Fehler gemacht habe, oder die Anleitung womöglich doch falsch interpretiere. Danke für den Hinweis.

on 22. July 2010, 13:16 by uvo
@Realshaggy: Ja. Nur daß der Lösungsweg nicht so geradlinig sein wird - die Einzelrätsel haben nicht unbedingt eindeutige Lösungen, erst die Interaktion aller Rätsel miteinander macht die Gesamtlösung eindeutig.

Last changed on 21. July 2010, 20:10

on 21. July 2010, 20:05 by Luigi
Alle Teilrätsel haben 7 Zeilen und 7 Spalten. Die eingefärbten Fillominofelder sind auch Hochhausangaben für die benachbarten Kropkis - oder wie auf der linken Seite für die Hochhausrätsel. ;-)

Last changed on 21. July 2010, 18:08

on 21. July 2010, 18:07 by uvo
@miez: Nein, aber für die Kropkis.

Last changed on 20. July 2010, 09:50

on 20. July 2010, 08:28 by Luigi
Danke Uvo und Toastbrot und Pin7guin für den Hinweis auf die Zweideutigkeit im rechten Fillomino. Der Code wurde angepasst. Im rechten Fillomino kommt in der dritten Zeile eine 1 und eine 3 hinzu.

on 19. July 2010, 16:30 by Luigi
Im oberen Kropki sind in dem Feld 5. Spalte/ 3. Zeile Kropkipunkte hinzugekommen.

Sorry again!

Difficulty:4
Rating:94 %
Solved:59 times
Observed:6 times
ID:0000NW

Puzzle combination New

Enter solution

Solution code:

Login